0
0
投行無生意 請人講性價比 贈非BBA畢業生3個見工技巧

今年用「寒冬」形容金融業界絕不誇張,恒指時光倒流2008年水平,股價低迷令配股 deal近乎絕跡;今年上半年本港IPO集資額創十年來新低,保薦人/underwriter生意冷清。各大投資銀行好耐冇試過咁得閒,pitch deal多過live deal,直頭可以日日準時收工去happy hour。 

國際性投行分工精細,例如M&A、ECM(股本資本市場)、DCM(債券資本市場)、Structured Financing、corporate advisory等,所需人手較多。正因如此,金融寒冬大行往往先行栽員。事實上,早前如Morgan Stanley、Goldman Sachs、瑞信,甚或中資大行中金、海通、國泰君安等,相繼裁員或傳出裁員消息。

初出茅廬的打工仔的確有點生不蓬時,特別是top-tier、劍指頂級外資投行的一群。不過,當前市況或許是中規中矩的畢業生入行好時機。

中規中矩則並非畢業於知名學府、也不曾於大行實習的畢業生,這群「穩守派」聘用成本比精英低,加上當前市況 ,大部分公司的工作量不過小deal 三四隻,有條件可以慢慢train新人,不急於搵一個可以馬上pick up 到project的fit馬。假若培育到一個忠於公司文化的員工,長遠對公司亦是好事。

商飛人 未算太標青的年青人 亦可由應徵本地小型公司投行部開始

未算太標青的年青人,亦可由應徵本地小型公司投行部開始, 慢慢做上去再跳槽。筆者工作於boutique型投行,最近有份in下新人,跟大家分享面試工三大tips,備戰入行。

1. Finance/ Econ相關學科畢業係基本,但若然非經濟相關學科畢業,可嘗試先考香港證券及投資學會的持牌人考試(特別是卷一),或報考CFA。未考到一樣可以寫進CV,show畀人睇你有為入行做準備先係重點

2. 背定十幾廿個投行部必講詞彙 (ECM, DCM, venture capital, fundraising, equity placement, valuation, structured financing…..),撞正唔識答嘅技術性問題,自信地講出夾雜袋定嘅詞彙嘅答案,即使答嘅嘢九唔搭八都會唔多覺。反而dead air就一定記得你

3. Study 公司的client portfolio,觀察客戶群的區域或行業,重點熟讀該領域的新聞/ 市場數據

最後加多呢樣(其實見咩工都需要留意):CV不能串錯字!曾經有位candidate串錯「新鴻基」公司名,立即被叮走。


更多最新最熱最有用財經金融地產資訊 請即登記成為Finance730會員

歡迎讀者投稿,稿件請投至finance730hk@gmail.com

▼追蹤Finance730 動向 官方網頁

▼緊貼最新市場走勢? Facebook

▼消閒生活 時尚品味? Instagram

▼投資教室 專題研究? YouTube

發佈回覆