0
0
張婉婷-PA-人工-5000-五千-僱傭合約-電影-製作-給19歲的我

呢排《給19歲的我》引嚟好多人討論,見到有位仁兄講自己跟張婉婷導演做咗半年PA得$5,000人工,雞碎咁多。$5,000人兄文章一出,當然又牽起「人講我又講」的情緒,行外人紛紛話「張婉婷刻薄成性」、「張婉婷為求拍攝不擇手段」,喂!睇清楚,$5,000仁兄聲稱自己從來無傾過人工,他嘅出現性質係幫手。

張婉婷導演前PA指控人工半年只有$5,000

電影工業裡資金長期缺乏,一向合作都係你搭我膊頭,我搭你膊頭,無錢收乃等閒事,皆因大家都係幫手。小至劇組梳化服收車馬費,大至主角都可以搭膊頭。幾年前只有3百萬budget淪落人就係一個好例子。當時已為三屆影帝黃秋生選擇以零片酬參演,如果當日佢收片酬,相信大家都睇唔到一套咁優秀嘅電影。

有人話,嗰位仁兄返足半年工喎!首先講清楚佢係返工,定學嘢,有無僱傭關係?電影界依然有師徒制,師傅徒弟唔講錢,只講學幾多,吸收幾多。10年前嘅我曾經做過Tvb嘅劇組小PA,人工$9,000高ATV $1,000。當時心郁郁想學做電影編劇,咁啱大學同學阿姨拍過吓大片,做編劇。OK,即刻叫同學俾個電話號碼我,打過去,用契弟聲R撈。阿姨好爽快:得呀我宜家寫緊個劇本,你有冇興趣上嚟我公司學吓嘢?好,我即刻想應承,但都係問吓人工點計先。阿姨驚訝:學嘢嘛,俾唔到人工你㗎,劇本未有投資者。

結果我無去到阿姨度,但都無唱阿姨點解叫我幫手唔俾錢,係我話想學嘢幫手㗎嘛,阿姨都無錢收,又點俾錢我?

可能你再話返工唔為錢,為咩?留得喺電影界嘅努力嘅人,係帶住萬二分熱誠去參與每個project,如果project無錢,又有義工出現,電影人一定相信義工係真實存在,唔會覺得對方為錢而來,只會覺得對方都好有熱誠。

電影呢行,無錢無budget,拍膊頭捱義氣幫吓手好常見。就算鮮浪潮好好俾機會新人,最多都係10萬資助拍一部短片,10萬資金真係豐儉由人。要喺呢行撈,要一份熱情。我無呢份熱情,需要錢,咁咪轉行囉。

$5,000仁兄收嘅$5,000,性質係人工定獎勵金實在有待商榷。留意返,人工這回事,有僱傭合約嘅情況下出嘅錢,先叫人工。無僱傭合約嗰啲叫搭膊頭、車馬費。$5,000仁兄連價錢都無傾過,令人相信佢係幫手實在不足為奇。有個咁好嘅學師仔,張導完咗個project,寫張$5,000支票鼓勵一吓年輕人,都算不錯罷?

一蚊雞保鏢-黃子華-張婉婷-PA-人工-5000-五千-僱傭合約-電影-製作-給19歲的我

相信電影人都會認同,喺電影業發展時間付出與金錢收穫不一定正比,有job做唔等於有錢收。尋常生意沒有必賺方程式,而電影投資靠的更加是天時、地利、人和,即係運氣。黃子華 20年前拍一蚊雞保鏢只有21萬票房,當年又怎能預視今時今日佢輕輕鬆鬆闖過8千萬票房。當電影project唔知有無得賺,或者根本唔係為賺錢,回報如此不穩定嘅情況下,就算有投資者資金,監製都自然睇住盤數,避免投資者蝕錢,失去下一個合作機會。

如果做完半年嘢先收得$5000,然後投訴個劇組揾笨實,我會輕輕問佢,點解一開始唔傾好條件先開工嘅?大學生都應該知咩叫勞工權益、合理薪酬。如果唔係燈光師、cameraman呢類有器具拎過嚟嘅崗位,其他位置嘅同事揾到嘅錢真係有限,因為香港可以提供俾電影人嘅金錢、養份有限。電影呢個行業真係行得好艱難,能夠行得落去嘅人,都一定有一份堅持。

人人夢想不同,有人為錢,有人為快樂,有人願意有快樂無錢收。同期做PA嘅,10年過去,簡唔中喺電影credit 我都會見到佢哋個名,第二組副導演、第一組副導演,亦都人喺TVB做到編導,更有人做freelance微電影監製。佢哋宜家揾錢唔多但開心,繼續喺夢工場打拼。

在此寄予$5,000仁兄,放眼向前,如果拍戲為錢,就記得同人傾合作時講清楚自己需要,以免重蹈10年前的覆轍。

作者:Sing Chow

(文章觀點來自作者,不代表本網立場。 )

《Finance730》歡迎讀者投稿,文章題材可以是金錢、理財、投資等,文體不限。稿件請投至 finance730hk@gmail.com,附姓名/筆名及聯絡方法。


更多最新最熱最有用財經金融地產資訊 請即登記成為Finance730會員

歡迎讀者投稿,稿件請投至finance730hk@gmail.com

▼追蹤Finance730 動向 官方網頁

▼緊貼最新市場走勢? Facebook

▼投資教室 專題研究? YouTube

▼消閒生活 時尚品味? Instagram

發佈回覆