0
0

素來是散戶長線月供倉之選領展(823)世紀供股後股價在50元邊浮浮沉沉,房託(Reits)專家、安泓投資投資總監楊書健認為香港股民對房託存在誤解,皆因領匯上市之前被定位成類似固定收益產品,而外國房託除了受惠樓價及租金增長外,更會持續併購以擴大規模。不過他亦指出如今領展籌集資金的手法有別於海外同業,「呢個就變咗好牽涉到(股民)信唔信任嘅問題」,同時管理層亦應就最新的「領展3.0」發展策略對外交代清楚。

領展(823)基本分析

曾經出版財經書書籍談論房託的楊書健追蹤領展多年,其中《這些房託值得買》甚至獲領展行政總裁王國龍撰寫推薦序。他形容供股前的領展無疑是一隻股王級數的上市公司,「甚至乎好多人財自都係靠呢隻股票」。

依照著作中分析上市公司的框架「營運、投資和融資策略」,楊書健認為領展的營運並未受供股影響,而管理層「講到明」供股是為降低槓桿比例以及收購,反為值得投資者留意的是近期提出的「領展3.0」策略,因同時具有「營運」及「投資」成份,而世界各地有許多同類大型房託會兼資產管理的業務,當中最成功要數澳洲房託嘉民集團(Goodman,澳:GMG)(見另稿【房託界「巴郡」憑1招贏開巷!仲有咩房託或有爆炸性增長?】)。

楊書健:領展應多解釋3.0願景 說明是否涉及資產管理業務

領展與南豐在牛頭角合資發展的寫字樓項目海濱匯

「咁領展係咪做呢樣嘢(資產管理)呢佢就冇講得好清楚(註:訪問進行於2月27日)。」他指披露領展3.0發展策略提到有引入資本夥伴或創建私募基金等合作投資,而可參考的往績要數觀塘海濱匯,「領展自己食咗一半(權益),然後呢管晒成棟大廈。咁變咗人哋嗰一半(權益),佢可以收返個管理費」。

楊書健強調領展未有明言是否長遠有意朝住資產管理的方向,但分析認為涉嫌房地產資產管理是當房託市場日益成熟時的常見做法,至於成功與否的關鍵則類似開設一個基金,「最尾就係客信唔信你嘅問題。你諗返點解有客畀錢我去管?」,所以他認為領展管理層應對外解釋更多領展3.0願景。

新加坡房託籌集資金慣例 – 收購同時供股

至於市場對領展供股的爭議,他指新加坡房託的慣常做法則是有明確收購目標後才向股東「伸手」籌集資金,「同時間呢就集(資)多少少就將嗰槓桿比例再拉返低啲」,所以過去10年來當地房託的資產管理規模(AUM)都不停增長。

由於當地房託供股同時資產規模受收購行動影響亦有所增加,「好多時佢會計到佢NAV(每股資產淨值)唔係點跌,甚至乎會升」,所以投資者供股後的所得分派未被攤薄。

散戶「追沽揸」領展的關鍵問題

早前領展的供股行動則反轉來做,「佢就係先集咗資,跟住就話俾你聽『我會睇機會去買嘢嘅』,咁呢一個就變咗就牽涉到信唔信任嘅問題。」楊書健認為投資者自行思考領展「追沽揸」時需要斟酌的關鍵問題是:「領展揸住180幾億嘅錢,佢係咪可以喺嗰幾個目標市場入邊,響一個合理嘅時間裡邊,無論6個月好、12個月好、24個月都好,管理層係可以有效地用得曬佢呢?」

領展1.0至領展3.0的發展策略

領展1.0至領展3.0的發展策略變化

  1. 領展1.0( 2005年至2015年)

    領展1.0策略時期的領展(領匯)以提升資產組合成為公司當時的首要工作。
    領展1.0( 2005年至2015年)

  2. 領展2.0(2015年至2022年)

    領展2.0策略時期的領展將物業組合擴闊不同資產類別,同時物業覆蓋地區亦從香港延伸至中國內地以至海外。領展投資方式開始涉及成立合營公司、購入少數股權及發展物業項目等。
    領展2.0(2015年至2022年)

  3. 領展3.0(2023年後)

    領展3.0策略時期的領展希望透過與資本夥伴的協作,擴大旗下資產管理規模。

    領展3.0(2023年後)


更多最新最熱最有用財經金融地產資訊 請即登記成為Finance730會員

歡迎讀者投稿,稿件請投至finance730hk@gmail.com

▼追蹤Finance730 動向 官方網頁

▼緊貼最新市場走勢? Facebook

▼投資教室 專題研究? YouTube

▼消閒生活 時尚品味? Instagram

發佈回覆