0
0

根據運輸署最新數據,今年3月的新登記車輛(私家車)統計數字,總數2,993架車之中,Tesla就佔1,610架,超過總數一半,比起排第二、僅有253輛的TOYOTA(豐田)多出逾六倍。香港環境局早於2021年公布有關電動車普及化的政策方向,惟坊間對電動車存有偏見,不但覺得電動車特別危險,甚至對其車主亦見誤解。

今年3月新登記車輛(私家車)統計數字,總數2,993架車之中,Tesla就佔1,610架,超過總數一半 。

Youtuber Samantha和1000 Papa同為Tesla車主,對於坊間的誤解,兩位分別有不同解讀。

Samantha覺得,誤解或源自於某些司機的駕駛態度有關。「因為唔同年齡層都會有唔同駕駛態度,其實女司機都好多時比人標籤,有陣時女司機撞一撞就『唉,一睇就知係女司機啦!』

其實男司機都一樣會咁撞架喎,但係佢地就會特別標籤咗Tesla,或者女司機。」

1000 Papa估計Haters的出現,或因對某些人生計造成影響有關。「譬如好多傳統油車嘅一啲銷售,你睇返過去2年嘅銷售數字,Tesla除咗係第一之外,佢嘅銷售數字比起第二、三名多好多倍;甚至唔止銷售,成條供應鏈、車房、傳統車用品,相對上係一定有影響。」

「我覺得是樹大招風囉;誇張啲講,你話MIRROR嘅haters多啲,定我嘅haters多啲?梗係MIRROR嘅haters多啲,因為個底夠大。」1000 Papa說。

Youtuber Samantha和1000 Papa同為Tesla車主,對於坊間的誤解,兩位分別有不同解讀。
Tesla愈多意外愈多?

路上駕駛Tesla的車主愈來愈多,網民對他們的偏見亦相應增加,更有市民在網上表示「發生交通意外嘅車種第一位係Tesla」。1000Papa推測,發生意外是由於車主不熟悉操作造成,「我覺得係踩錯brake同電門,因為本身架車馬力好大,一踩錯就標得好犀利。另一個角度講,如果佢地本身能夠適應One Pedal Drive(單踏板駕駛),其實就唔會有呢個問題。」

One-pedal driving單踏板操作,即是當駕駛者鬆開「油門」,電動車就會自動減速和煞車,將動能回收和加速踏板結合。

而Samantha認為,無論駕駛何種車,都有機會發生意外,「其實唔止Tesla,基本上所有油車都會有機會有交通意外;但Tesla特別比人覺得好似意外多啲,其實因為佢個「一踩就去」個力同馬力,好明顯嘅力度,所以大家某程度上都會認為因為佢加速快,所以容易出意外。」

有人指出Tesla發生意外機率較高,網上亦有不少Tesla車意外圖片。(網上圖片)

因此Tesla的起步速度,又被譽為能媲美跑車速度。「因為Tesla本身個加速成本好低,好容易一踩就去好快,所以令到好多車主都忍唔住腳好進取下;因為反應快,其實有好多時候遇到唔同情況,好似過線咁,我覺得係有信心啲呀,你去做一啲動作嘅時候,一踩就有信心地即刻去到。」Samantha說。

三保較傳統油車貴至少一倍

根據香港法例規定,在香港運行的車輛必須購買俗稱「三保」的汽車保險,而Tesla電動車亦同樣需要購買車保,保費甚至較一般汽油車昂貴。

《Finance730》早前於Tesla官網查詢保險報價,得出結果為一年保費,約9,000多元港幣,相比汽油車數千元一年保貴貴至少一倍。而Samantha則認為並非想像般昂貴,「我自己覺得model 3同model Y,又唔算話真係想象中好貴,因為如果你有60NCD(60%上限無索償獎勵)嘅話,一年大概都係9千零蚊。」

假設車主25歲以上,車齡超過兩年,以及有60%上限無索償獎勵的條件,Tesla官網報價一年保費大約為9,057元。

亦有網民表示,保費較貴是由於意外多。「對比返傳統油車,毫無疑問保費係相對貴一截,我相信亦都同有好多人轉揸電動車,我自己估計可能未必習慣個種咁大嘅馬力,而相對上保費有影響都唔定。」1000Papa說。

充電心態要改變

Tesla經常遭網民熱議的一個地方就是充電位不足,兩位車主對於充電亦有些心得。1000 Papa說:「我相信畀comment嘅多數都唔係Tesla嘅車主,因為邊啲係排隊嘅位大家都知。」

Samantha就表示,數年前的確缺乏充電位,但現在已有改善。「而家亦都唔少停車場起咗充電站,但好多都要收費,收費相對上就少人。我覺得係叉電上心態要改變,預咗叉電要畀錢就舒服啲。」

網民經常熱議Tesla的汽車充電位不足。(網上圖片)
回應偏見

對於網民對於駕駛Tesla的車主有偏見,兩位亦有不同看法。1000 Papa認為,改變市民心態需要時間,「人好得意,當你唔鐘意一樣野嘅時候,你見到啲咩都會覺得有問題;初期有呢啲Haters,又或者labelling都一定會有。」

他又指,要讓市民見到電車帶來的好處才真正改變大眾對Tesla的偏見。「如果有一日,大家試想象下大部分九成,甚至100%全部電動車嘅話,成個銅鑼灣空氣其實相對上改善好多,喺馬路上行駛嘅時候,可能唔會再有咁多噪音、廢氣;好處實在太明顯,朋友、身邊愈嚟愈多人揸電動車嘅時候,其實大家都會感受到個好處。」

Samantha表示理解大眾想法,建議大眾可嘗試感受Tesla再下定奪。「我就明白有啲冇咁鐘意電動車嘅人,其實佢地某程度上好鐘意聽到引擎聲,又或者好鐘意車嘅某一啲設計;鐘意車嘅人其實佢地對汽油車係會有一個特別喜好,所以其實我係唔抗拒佢地係會特別鐘意,本身嘅汽油車,我覺得可以試下佢嘅感受。」

更多精彩影片

買TSLA股送Tesla車?Model Y Long Range開箱 零部件概念股全面拆解!

星級形象顧問轉行做「漁佬」 成層樓射落海為養本土靚魚︱成功靠自幹︱本土養殖

上天留下的一扇窗︱照顧女兒辭職戶口剩$3,000 靠YouTube爆紅創成人籃球班先河︱Coach Fui


更多最新最熱最有用財經金融地產資訊 請即登記成為Finance730會員

追蹤Finance730 動向 官方網頁

▼緊貼最新市場走勢? Facebook

▼消閒生活 時尚品味? Instagram

▼投資教室 專題研究? YouTube

發佈回覆